UZZINI PAR KALCIJA IETEKMI UZ ATSEVIŠĶĀM VECUMA GRUPĀM

Kalcijs uzturā

Lai mēs uzņemtu pietiekoši daudz kalcija ar uzturu, mums dienā būtu jāizdzer aptuveni litrs piena, vai jāapēd kilograms biezpiena vai 300 g siera.

Gana grūti. Jā, piena produktos ir vairāk kalcija nekā citos produktos, bet jāatceras, ka sabiedrībā ir apmēram 30%, kuri piena produktus nepanes, vai tie viņiem negaršo, tāpēc viņi tos nelieto. Kalcija daudzums, ko pie nosacīti pareizas ēšanas uzņemam ar uzturu, ir 40–60%. Pārējais nepieciešamais kalcijs ir jāsaņem papildus, tablešu veidā.

Kalcija preparātus var lietot jebkurš jebkurā vecumā. Visaktuālāk tas, protams, ir, bērniem kaulu formēšanās fāzē, un pēc menopauzes (orientējoši pēc 50 gadu vecuma). Īpaši vecākiem cilvēkiem pēc 65 gadiem. Kalcija preparātu nevajadzētu lietot tikai vienu mēnesi, vai izdzert vienu paciņu un domāt, ka nu viss ir kārtībā. Tie jālieto, it sevišķi gados vecākiem cilvēkiem, visu turpmāko dzīvi. No kalcija preparātiem sliktas blaknes nerodas: kalcija pārpalikums tiek vienkārši izvadīts no organisma.

Ļoti būtiski ir atcerēties, ka kalcijs papildus jālieto tieši grūtniecības laikā un barojot bērnu ar krūti – laktācijas periodā. Ja ikdienā cilvēkam ir nepieciešams 1 grams kalcija, tad grūtniecības un laktācijas periodā tas jau ir 1,5 g kalcija

6 soļi kaulu veselības saglabāšanai!

Rūpējoties par kauliem visas dzīves garumā, var izvairīties no osteoporozes, tās rezultātā notikušiem lūzumiem un hroniskām sāpēm!

Osteoporoze vīriešiem

Maldīgi uzskatīt, ka ar osteoporozi slimo tikai sievietes. Miljoniem vīriešu pasaulē slimo ar osteoporozi un cieš no tās izraisītām sekām. Katrs trešais augšstilba jeb gūžas kaula lūzums osteoporozes rezultātā notiek vīrietim, un mirstība pirmā gada laikā pēc notikuša lūzuma ir 39%.

Kalcijs uzturā

Lai mēs uzņemtu pietiekoši daudz kalcija ar uzturu, mums dienā būtu jāizdzer aptuveni litrs piena, vai jāapēd kilograms biezpiena vai 300 g siera.